Info & Voorwaarden

Versie (05/04/2017).

De “Info & Voorwaarden” voor de "Pinksterlopen"" zijn de enig geldende bepalingen voor deze wedstrijden. De “Info & Voorwaarden” zijn nog wijzigbaar. Alle wijzigingen zullen hier op de blog gepubliceerd worden.

Adres
Correspondentie: 6 uur van Aalter, tav Joeri Schepers, Bierweg 11, 9880 Aalter, België
Start: Sportpark, Lindestraat 17, 9880 Aalter, België
Routebeschrijving

Inschrijving
Via online-inschrijvingsformulier. Door zich in te schrijven verklaart de deelnemer zich akkoord met de “Info & Voorwaarden”. De inschrijving is definitief nadat ook de online-betaling werd uitgevoerd.

Voor-inschrijving
Voor-inschrijving voor de Pinksterlopen is mogelijk tot 19 mei 2017.

Inschrijvingsprijs
Pinksterloop 100 km voor-inschrijving €45 (daginschrijving  €60)
Pinksterloop 10 km voor-inschrijving €10 (daginschrijving €13)

Rekeningnummer
Met het nieuwe inschrijvingsformulier betaalt u online bij de inschrijving. U heeft ons rekeningnummer enkel in bijzondere gevallen nodig. Bijvoorbeeld als de online betaling niet lukt kunt u alsnog overschrijven en uw naam, geslacht en VAL-gegevens vermelden.
IBAN = BE76 8900 2426 6195
BIC = VDSPBE91

Betalingsbevestiging
Wanneer u de online inschrijving volledig doorlopen heeft, is uw inschrijving ook betaald. Uw betaling wordt bevestigd doordat uw naam in de deelnemerslijst komt te staan. Betaalde u rechtstreeks op ons rekeningnummer, dan komt uw naam te staan bij de "extra inschrijvingen".

Leeftijd
Minimum leeftijd deelname 100km is 18 jaar.
Minimum leeftijd deelname 10 km is 12 jaar.

Annulatie
Annulatie met een medisch attest voor 19 mei 2017 wordt volledig terugbetaald. Zonder medisch attest wordt 5€ adminstratiekosten ingehouden. Annulatie na deze data geeft geen recht op terugbetaling inschrijvingsgeld.
Voor overdragen naar een andere deelnemer gelden dezelfde voorwaarden en termijnen als bij annulatie.

Annulatie Evenement
Indien het evenement door uitzonderlijke omstandigheden niet kan doorgaan, kunnen de deelnemers zich gratis in schrijven voor een volgende editie van het zelfde evenement, of gratis inschrijven voor een ander evenement van de FV 6 uur van Aalter. FV 6 uur van Aalter zal per evenement beslissen welke van deze alternatieven aangeboden wordt. FV 6 uur van Aalter kan niet verplicht worden tot terugbetaling van het inschrijvingsgeld en eventuele extra's (bvb T-shirt, merchandising, ...).

Verantwoordelijkheid
Deelnemen vereist een goede gezondheid. De organisatie raadt een preventief medisch sportonderzoek aan bij een sportarts. Elke deelnemer neemt deel onder eigen verantwoordelijkheid. De organisator kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor lichamelijke letsels, of verlies, diefstal en/of schade aan het materieel van deelnemers, begeleiders, supporters of toeschouwers. De organisatie gaat er van uit dat de deelnemers akkoord gaan met de “Info & Voorwaarden”.

Secretariaat
Secretariaat op 4 juni 2017 is open vanaf 6h00.

Borstnummer
Tijdens ALLE wedstrijden dienen de deelnemers hun borstnummer steeds duidelijk leesbaar midden op de borst te dragen. Er zijn steeds juryleden langs het parcours.

Start
De start van de 100km Pinksterlopen is op zondag 4 juni 2017 om 8h00.
Start van de 10 km om 17u00.

Bevoorrading
Langs de ronde van 10km zijn 2 bevoorradingen voorzien. Op deze bevoorradingsposten is geen sanitair. Er is enkel sanitair in de sporthal ter hoogte van start & finish.

Tijdslimieten Pinksterlopen
De tijdslimiet voor de 100km is 13h.
De laatste ronde dient men aan te vangen voor 19h45. Na dit tijdstip laten we geen lopers meer toe voor de laatste ronde.

Finish
Vroegtijdig stoppen moet zo snel mogelijk aan de organisatie gemeld worden.
Deelnemers die laattijdig de laatste ronde aanvangen of laattijdig de finish passeren, worden niet meer opgenomen in de uitslag.

Afvalbeheer
De nodige afvalinfrastructuur is voorzien in de bevoorradingszones. Aan de deelnemers wordt gevraagd om het nodige respect te hebben voor het parcours, buurtbewoners en de natuur. Gelieve afval enkel op de voorziene plaatsen te deponeren.

Fietsbegeleiding
Langs het parcours kan de deelnemer zich laten begeleiden voor zover de “Info & Voorwaarden” niet geschonden worden. Fietsbegeleiding is niet toegelaten in de eerste en de laatste ronde, ook niet tussen 17u00 en 18u00 (vanwege de Pinksterloop 10 km). De begeleidende fietser draagt hetzelfde borstnummer als de atleet. Het is de begeleidende fietser niet toegelaten om voor een atleet of groep atleten te rijden - naast een atleet of groep atleten te blijven rijden - te "stayeren". De begeleidende fietser mag enkel bevoorrading aanbieden aan de atleet in de twee bevoorradingszones. Slechts één begeleidende fietser per atleet is toegelaten; hij begeleidt op eigen verantwoordelijkheid.

Sanitair
Is voorzien in de sporthal, Lindestraat 17 ter hoogte van start & finish van de Pinksterlopen.

Parcours
Het parcours bestaat uit 10 rondes van 10km (exacte opmeting volgens de richtlijnen van IAU volgt later). Het parcours loopt over de openbare weg. En is volledig verkeersvrij. Echter bepaalde straten zijn volledig verkeersvrij en kunnen volledig gebruikt worden. Andere (Lindestraat, gedeelte Bierweg) zijn slechts in één richting verkeersvrij en kunnen slechts voor de helft gebruikt worden. In Stratem / Sint-Maria-Aalterstraat is enkel het fietspad te gebruiken en verkeersvrij gemaakt.

Overtredingen
Wanneer de wedstrijdjury overtredingen vaststelt zal de deelnemer eerst mondeling verwittigd worden. Bij het herhalen van de overtreding wordt de deelnemer uit de wedstrijd gehaald. Bij overtreding van het afvalbeleid kan de deelnemer onmiddellijk uit de wedstrijd gehaald worden.

Uitslag
De uitslag wordt de volgende dag op deze site gepubliceerd.

Opmerkingen
Deelnemers kunnen tot 30 minuten vóór de prijsuitreiking hun opmerkingen kenbaar maken aan de wedstrijdjury.

Prijsuitreiking
Prijsuitreiking 100km om 19u00; aansluitend prijsuitreiking 10km.

Naturaprijs
Voor de eerste 250 deelnemers van zowel de 100km als 10km is een unieke badhanddoek (70x140cm) voorzien.

Podia:
Top 3 Heren 100km Pinksterloop: 50€ - 40€- 30€
Top 3 Dames 100km Pinksterloop: 50€ - 40€ - 30€
Top 3 Heren 10km Pinksterloop: 25€ - 15€ - 10€
Top 3 Dames 10km Pinksterloop: 25€ - 15€ - 10€
1° prijs per categorie wordt steeds uitgereikt.
2° prijs vanaf 5 deelnemers in de betreffende categorie
3° prijs vanaf 10 deelnemers in de betreffende categorie

Openbaar vervoer:
NMBS-station Aalter ligt ongeveer 1 km van het parcours.

Overnachting:
Indien u hier vragen over heeft, contacteert u ons best per mail. Wij proberen u zo goed mogelijk te helpen.

Parcours:
Het parcours wordt gepubliceerd via de websites van de wedstrijden.

Parking:
Parking aan de sporthal zal vanaf 7h00 enkel via omleiding bereikbaar zijn.
Voor alle wedstrijden kan geparkeerd worden op "Parking Aard". Deze is op wandelafstand, enkele 100-en meters.
Omleiding naar parking aan sporthal: Kies eerst richting Tielt (Tieltsesteenweg). Voorbij nieuw aangelegd rond punt 1° straat rechts (Veldstraat). Kruispunt recht door (Veldstraat). Kruispunt rechts (Biesemveldstraat). Na 250m, rechtdoor aanhouden (Sterrewijk). Na 600m rechts afslaan (Sterrewijk). Over brug, Lindestraat, komt u aan de sporthal.  

Telefoon (extra info of bij last minute problemen):
+32 475 855 490

Mail
U kunt ons ook contacteren via mail

Gegevensverwerking
De deelnemers kunnen toegang krijgen tot elektronisch bewaarde gegevens die de deelnemer bekend maakte aan de organisatie. Dit volgens de wet van 8 december 1992 in verband met de bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van gegevensverwerking. De deelnemers verklaren zich akkoord met het gebruik van foto, film video, ... van de wedstrijd zonder dat hiervoor een vergoeding kan geclaimd worden.

Heeft u nog een vraag dan kunt u deze mailen. Als ze voor meerderen van belang is, kunnen we het antwoord bij de praktische info toevoegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen